Trīs veidi, kā vannošanās var uzlabot veselību ziemas sezonā

Vannošanās ir būtisks rituāls, un neatkarīgi no gadalaika tā ir ieteicama katru dienu higiēnas un pašsajūtas nolūkos. Bet kāda ir vannošanās ietekme uz cilvēka organismu, vai tā ziemā var veicināt veselības uzlabošanos? Par to uzzini šī raksta turpinājumā!

Trīs ieguvumi, ko sniedz vannošanās ziemā

Vannošanās sniedz daudz vairāk ieguvumu veselībai ‒ tā ne tikai ļauj uzturēt labu higiēnu. Kādi tie ir?

  1. Uzlabota vispārējā veselība
    Tiek skaidrots, ka cilvēkiem, kuri katru dienu mazgājas siltā ūdenī, ir labs veselības stāvoklis, jo silta vanna uzlabo atpūtu un miega kvalitāti, tādējādi mazinās stress un uzlabojas pašsajūta un vispārējā veselība.

  2. Ieguvumi garīgajai veselībai un asinsvadiem
    Vannošanās var uzlabot garīgās un fiziskās veselības stāvokli. Peldes karstā ūdenī rada hipertermisku ietekmi uz ķermeni, kas ir labvēlīga sirds un asinsvadu veselībai, kā arī pat var veicināt cilvēka imūnsistēmas uzlabošanos.

  3. Cīņa ar iekaisumu un sāpēm
    Tāpat vannošanās arī mazina iekaisumu un sāpes, kas var būt diezgan noderīgi ziemā, – pēc ilgstošām aktivitātēm dabā var rasties muskuļu pārslodze, nevēlamas traumas, ko vannošanās var mazināt.

Padomi, kas ir jāievēro, ziemā nododoties siltai vannai

Vannošanās ikdienā un karsta kāju vanna var uzlabot miega kvalitāti ziemā. Karstā ūdens pelde pirms gulētiešanas arī sniedz dienas laikā trūkstošo siltumu un ļauj ātrāk aizmigt. Tātad vannošanās ļoti siltā ūdenī katru dienu ziemā, visticamāk, nāks par labu veselībai. Tomēr pareiza vannošanās ir ļoti svarīga, tāpēc – lūk, daži vērtīgi padomi!

  1. Pārliecinies, ka vannas ūdens nav pārāk karsts, – tas var radīt apdegumus vai pastiprināti sausināt ādu, tādējādi izraisot izsitumus, ādas plaisāšanu un ādas infekcijas. Vannas ūdenim ir jābūt remdenam vai nedaudz siltam, bet ne verdošam.

  2. Vannošanās laikā nevajag stipri berzēt ādu. No tā jāizvairās arī tad, ja pēc vannas āda tiek nosusināta. Ādas berzēšana var kaitēt tai, piemēram, pastiprinot sausumu.

  3. Neatrodies vannā pārāk ilgi. Pietiks ar 5–10 minūšu vannošanos.

  4. Ziemā īpaši svarīgi ir mitrināt ādu, tiklīdz esi to nosusinājis pēc vannošanās. Lai saglabātu optimālu mitruma līmeni ziemā, vari izmantot olīveļļu, kokosriekstu eļļu un citas ēteriskās eļļas.

  5. Ja mazgā matus, pārliecinies, ka ūdens ir tikai nedaudz silts.

Vanna – tā ne tikai nodrošina higiēnu un relaksāciju, bet arī ļauj uzlabot veselību ziemā, tāpēc izmanto tās sniegtās priekšrocības. Sazinies ar Vanna Vannā komandu un sniedz otru elpu savai esošajai vannai!